سیمکارت اعتباری
با خرید سیمکارتهای اعتباری و اقتصادی رایتل میتوانید هزینههای ارتباطی خود را مدیریت کنید. پیششماره سیمکارتهای اعتباری را میتوانید از بین شمارههای 0921، 0922 و 0923 انتخاب کنید. با انتخاب هر یک از طرحهای سیمکارت اعتباری میتوانید از بستههای آغازین آن شامل بسته اینترنت، بسته مکالمه و پیامک بهرهمند شوید. همچنین پس از خرید سیمکارت اعتباری از روش آنلاین یا حضوری، سیمکارت قابل استفاده بوده و نیازی به فعالسازی ندارد.
طرحها
روشهای خرید و پرداخت
کد دستوری
چرخه عمر
قرارداد اشتراک

طرح سیمکارت های انرژی
خرید سیمکارت با شماره دلخواه و بستههای جذاب اینترنت تا 14 گیگابایت
روشهای خرید بستههای اینترنت و پیامک
روش های افزایش اعتبار ریالی
در حال حاضر شما مشترکین سیمکارتهای اعتباری میتوانید از طریق خرید کارت شارژ فیزیکی و یا شارژ الکترونیکی، نسبت به افزایش اعتبار سیمکارت خود اقدام نمایید.
افزایش اعتبار به روش الکترونیکی
شارژ الکترونیکی رایتل در مبالغ متنوعی مطابق با جدول زیر ارایه می شود که شما مشترکین سیمکارت اعتباری می توانید بر حسب نیاز و مصرف خود، شارژ مناسب را انتخاب نمایید.
مبلغ اعتبار شارژهای الکترونیکی رایتل
مبلغ شارژ ( ریال) |
اعتبار انجام شده پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده (ریال) |
20,000 |
18,182 |
50,000 |
45,455 |
100,000 |
90,909 |
200,000 |
181,818 |
500,000 |
454,545 |
1,000,000 |
909,091 |
مبلغ شارژ ( ریال) |
|
اعتبار انجام شده پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده (ریال) |
20,000 |
|
18,182 |
50,000 |
|
45,455 |
100,000 |
|
90,909 |
200,000 |
|
181,818 |
500,000 |
|
454,545 |
1,000,000 |
|
909,091 |
افزایش اعتبار با استفاده از کارتشارژ فیزیکی
شما، مشترکین سیمکارتهای اعتباری می توانید با مراجعه به هر یک از مراکز امور مشتریان و یا نمایندگان فروش و خدمات نسبت به خرید کارت شارژ اقدام نمایید.
مبلغ اعتبار شارژهای فیزیکی رایتل
مبلغ شارژ ( ریال) |
اعتبار انجام شده پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده (ریال) |
20,000 |
18,182 |
50,000 |
45,455 |
100,000 |
90,909 |
200,000 |
181,818 |
500,000 |
454,545 |
مبلغ شارژ ( ریال) |
|
اعتبار انجام شده پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده (ریال) |
20,000 |
|
18,182 |
50,000 |
|
45,455 |
100,000 |
|
90,909 |
200,000 |
|
181,818 |
500,000 |
|
454,545 |
روشهای افزایش اعتبار به روش الکترونیکی
افزایش اعتبار الکترونیکی سیمکارتهای اعتباری رایتل به دو روش زیر امکانپذیر است:
1- خرید کارتشارژ الکترونیکی
- شما، مشترکین سیمکارتهای اعتباری رایتل میتوانید با مراجعه به صفحه افزایش اعتبار و انتخاب گزینه خرید کارت شارژ، شارژ الکترونیکی مورد نظر خود را خریداری نمایید.
برای افزایش اعتبار سیمکارت در این روش لازم است رمز شارژ الکترونیکی دریافت شده را با کددستوری #200* وارد نمایید. مبالغ اعتبار شارژ الکترونیکی رایتل در جدول مبلغ اعتبار شارژهای الکترونیکی رایتل آورده شده است. -
شارژ الکترونیکی رایتل از مراکز معتبری که در ادامه معرفی میشوند نیز قابل خریداری است.
2- شارژ مستقیم
سامانه کددستوری #200*
مراکز فروش و توزیع شارژ الکترونیکی
شما، مشترکین سیمکارتهای اعتباری رایتل میتوانید با استفاده از هر یک از کارتهای عضو شبکه شتاب و مراجعه به دستگاههای خودپرداز (ATM)، اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک، وبسایت، وبکیوسک و گیشههای مجازی بانکها (VTM)، دستگاههای کارتخوان (پایانههای فروشگاهی POS) و همچنین کدهای دستوری شرکتها یا بانکهای منتخب طرف قرارداد رایتل، نسبت به خرید شارژ الکترونیکی و افزایش اعتبار اقدام نمایید.
مشترک گرامی؛
توجه داشته باشید تنها در صورت خرید شارژ از طریق توزیع کنندگان الکترونیکی رایتل یا موارد ذکر شده ذیل، امکان پیگیری خرید و افزایش اعتبار شما برای شرکت خدمات ارتباطی رایتل وجود خواهد داشت.
مراکز مجاز طرف قرارداد رایتل جهت خرید شارژ الکترونیکی
خودپرداز بانک ها (ATM) |
پایانه های فروشگاهی (POS) |
کدهای دستوری (USSD) |
اقتصاد نوین |
به پرداخت ملت |
|
ایران زمین |
پرداخت الکترونیک سامان |
|
آینده |
پرداخت الکترونیک پاسارگاد |
|
پارسیان |
تجارت الکترونیک پارسیان |
|
پاسارگارد |
داده ورزی سداد بانک ملی |
|
پست بانک |
آسان پرداخت پرشین (آپ) |
|
توسعه تعاون |
پرداخت الکترونیک سداد |
|
رفاه |
||
سامان |
||
سرمایه |
||
سینا |
||
قرض الحسنه مهر ایران |
||
کارآفرین |
||
مسکن |
||
ملت |
||
ملی |
||
شهر |
||
خودپرداز بانک ها (ATM) |
|
پایانه های فروشگاهی (POS) |
|
کدهای دستوری (USSD) |
اقتصاد نوین |
|
به پرداخت ملت |
|
ایران زمین |
|
پرداخت الکترونیک سامان |
|
آینده |
|
پرداخت الکترونیک پاسارگاد |
|
پارسیان |
|
تجارت الکترونیک پارسیان |
|
پاسارگارد |
|
داده ورزی سداد بانک ملی |
|
پست بانک |
|
آسان پرداخت پرشین (آپ) |
|
توسعه تعاون |
|
پرداخت الکترونیک سداد |
|
رفاه |
|
سامان |
|
سرمایه |
|
سینا |
|
قرض الحسنه مهر ایران |
|
کارآفرین |
|
مسکن |
|
ملت |
|
ملی |
|
شهر |
|
شارژ شورانگیز
شما مشترکین سیمکارتهای اعتباری میتوانید با مراجعه به صفحه افزایش اعتبار و خرید شارژ شورانگیز، 25% اعتبار بیشتر نسبت به مبلغ اصلی شارژ دریافت کنید. مهلت استفاده از شارژ هدیه با توجه به مبلغ شارژ، تعیین میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه شارژ شورانگیز مراجعه نمایید.
کدهای دستوری قابل استفاده سیمکارت اعتباری
کد دستوری |
توضیحات |
خرید بسته پرداخت صورتحساب خرید شارژ استعلام |
|
خرید بستههای پیشنهادی دست دوز |
|
استعلام شماره سیمکارت و مشاهده وضعیت سیمکارت تماس از دست رفته سرویس رومینگ بینالملل |
|
کد دستوری |
|
توضیحات |
خرید بسته پرداخت صورتحساب خرید شارژ استعلام |
خرید بستههای پیشنهادی دست دوز |
استعلام شماره سیمکارت و مشاهده وضعیت سیمکارت تماس از دست رفته سرویس رومینگ بینالملل |
چرخه عمر سیمکارت اعتباری
ردیف |
وضعیت |
توضیح |
1 |
غیر فعال |
پس از خرید سیم کارت، وضعیت آن به صورت پیش فرض غیر فعال است |
2 |
فعال |
سیم کارت با برقراری اولین تماس، اتصال به اینترنت و ارسال پیامک و یا اولین شارژ از حالت غیر فعال به فعال تبدیل می شود. |
3 |
* قطع یکطرفه |
در صورتی که مبلغ اعتبار به اتمام رسیده باشد، سیم کارت از حالت فعال به یک طرفه تبدیل خواهد شد. سیم کارت یک طرفه تنها می تواند تماس های صوتی و پیامک را دریافت نماید. |
4 |
قطع دو طرفه |
در صورتی که مشترک به مدت 180 روز متوالی در حالت یک طرفه باقی بماند به صورت دو طرفه قطع خواهد شد. به این معنی که کلیه خدمات برای مشترک غیر فعال خواهد بود. مشترک می تواند با افزایش اعتبار / دریافت اعتبار / خرید بسته از حالت قطع دو طرفه به فعال تبدیل شود. |
5 |
منقضی |
در صورتی که مشترک به مدت 30 روز متوالی در حالت قطع دو طرفه باقی بماندو یا چنانچه سیم کارت غیر فعال به مدت 365 روز فعال نشود، سیم کارت و شماره همراه او منقضی خواهد شد. با منقضی شدن سیم کارت، مشترک می تواند در چارچوب سیاست های روز رایتل ظرف مدت 1 سال و با مراجعه به یکی از مراکز امور مشتریان رایتل و پرداخت مجدد مبلغ سیم کارت را به وضعیت فعال برگرداند. |
6 |
بازیافت |
در صورتی که سیم کارت، 1 سال متوالی در وضعیت منقضی باقی بماند، سیم کارت وی به طور خودکار بازیافت و قابل واگذاری به غیر خواهد بود. |
ردیف |
|
وضعیت |
|
توضیح |
1 |
|
غیر فعال |
|
پس از خرید سیم کارت، وضعیت آن به صورت پیش فرض غیر فعال است |
2 |
|
فعال |
|
سیم کارت با برقراری اولین تماس، اتصال به اینترنت و ارسال پیامک و یا اولین شارژ از حالت غیر فعال به فعال تبدیل می شود. |
3 |
|
* قطع یکطرفه |
|
در صورتی که مبلغ اعتبار به اتمام رسیده باشد، سیم کارت از حالت فعال به یک طرفه تبدیل خواهد شد. سیم کارت یک طرفه تنها می تواند تماس های صوتی و پیامک را دریافت نماید. |
4 |
|
قطع دو طرفه |
|
در صورتی که مشترک به مدت 180 روز متوالی در حالت یک طرفه باقی بماند به صورت دو طرفه قطع خواهد شد. به این معنی که کلیه خدمات برای مشترک غیر فعال خواهد بود. مشترک می تواند با افزایش اعتبار / دریافت اعتبار / خرید بسته از حالت قطع دو طرفه به فعال تبدیل شود. |
5 |
|
منقضی |
|
در صورتی که مشترک به مدت 30 روز متوالی در حالت قطع دو طرفه باقی بماندو یا چنانچه سیم کارت غیر فعال به مدت 365 روز فعال نشود، سیم کارت و شماره همراه او منقضی خواهد شد. با منقضی شدن سیم کارت، مشترک می تواند در چارچوب سیاست های روز رایتل ظرف مدت 1 سال و با مراجعه به یکی از مراکز امور مشتریان رایتل و پرداخت مجدد مبلغ سیم کارت را به وضعیت فعال برگرداند. |
6 |
|
بازیافت |
|
در صورتی که سیم کارت، 1 سال متوالی در وضعیت منقضی باقی بماند، سیم کارت وی به طور خودکار بازیافت و قابل واگذاری به غیر خواهد بود. |
ماده 1: تعاریف و اختصارات
در این قرارداد اصطلاحات زیر دارای معانی مندرج در این ماده هستند. سایر اصطلاحات دارای معانی مقرر در قوانین و عرف خواهند بود.
1.”سازمان”: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
2.”کمیسیون”: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات.
3.”قرارداد”: شرایط و مقررات مندرج در این متن و اسناد پیوست آن.
4.”ضوابط خدمات”: شرایط مندرج در موافقتنامه پروانه صادرشده از سوی سازمان برای رایتل.
5.”نمایندگیهای مجاز”: اشخاص حقیقی یا حقوقی که نمایندگی رسمی رایتل را بر اساس قرارداد نمایندگی اخذ کردهاند و مجاز به ارایه خدمات از طرف رایتل هستند.
6.”ثبتنام”: فرآیندی که بر اساس آن، متقاضی با مراجعه به نقاط فروش مجاز رایتل نسبت به عقد قرارداد و ثبت مشخصات شناسنامهای و کارت ملی خود (یا گذرنامه برای اتباع خارجی) با ارایه مستندات قانونی اقدام و رایتل نیز بر اساس هویت، متقاضی را احراز میکند.
7.”تراکنش”: استفاده از خدمات ارایه شده از طرف رایتل از جمله افزایش اعتبار توسط مشترک، به استثنای پیامکهای انبوه یا کنترلی ارسالی به وسیله رایتل که از اراده مشترک خارج است.
8. “اعتبار”: مبلغ ریالی یا بسته خدمات قابل استفاده در شبکه برای مشترک که رایتل اجازه استفاده از خدمات شبکه را بر اساس آن و تا سقف مشخص مشترک میدهد.
9 . “دوره زمانی”: یک دوره زمانی حداقل دو (2) ماهه است.
10. “مشترک”: هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب قرارداد با رایتل و در قبال پرداخت وجه، مجاز به برقراری ارتباط و استفاده از خدمات شبکه همراه است و به عنوان طرف حساب در صورتحسابهای صادره محسوب میشود.
11. “نقاط فروش مجاز”: نقاط فروش رایتل شامل «نمایندگیهای رایتل»،«فروشگاههای رایتل»،«کانالهای الکترونیکی»، «کانترهای ثابت و متحرک فروش» و «فروشگاههای مشارکتی» است.
12. “موافقتنامه سطح خدمات”: موافقتنامه دو جانبه بین رایتل و مشترک بهمنظورتضمین پارامترهای کیفیت خدمات بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی سازمان.
13. “UMTS”: سیستم جهانی ارتباطات سیار پذیرفته شده برای ارایه خدمات نسل سوم شبکه تلفن همراه.
14.”LTE” : سیستم جهانی ارتباطات سیار پذیرفته شده برای ارایه خدمات نسل چهارم شبکه تلفن همراه.
15. “هزینه اتصال”: هزینه معرفی مشترک در شبکه رایتل و اتصال وی به شبکه.
16. “سیمکارت اعتباری”: سیمکارتی است که رایتل امتیاز آن را پس از دریافت هزینههای اتصال و مالیاتهای متعلقه به مشترک واگذار مینماید و هزینههای استفاده از خدمات و مالیاتهای مربوطه بهصورت پیش پرداخت است.
میزان و مدت زمان بهرهبرداری، بستگی به اعتبار خریداری شده توسط مشترک به صورت پیش پرداخت دارد.
17. “خدمات صوتی پایه”: خدمات مخابراتی که طی آن مکالمه دوطرفه همزمان بدون هیچگونه خدمات اضافی، حذف یا افزایش عمدی در محتوای اطلاعات مکالمه توسط رایتل ارایه میشود.
18.” قطع یک طرفه”: فرآیندی است که طی آن امکان برقراری ارتباط (به جز تماسهای صوتی با کدهای خدماتی اضطراری ملی)، استفاده از اینترنت و ارسال پیامک از سمت مشترک سلب و مشترک فقط قادر به دریافت مکالمه و پیامک است.
19.” قطع دو طرفه “: فرآیندی است که بر اساس آن امکان استفاده از هرگونه خدمات (به جز تماسهای صوتی با کدهای خدماتی اضطراری ملی) از سیمکارت مشترک سلب میشود.
20.” سلب امتیاز “: فرآیندی است که بر اساس آن مجوز حضور مشترک در شبکه لغو و امتیاز سیمکارت و شماره مربوطه از مشترک سلب و دارنده پروانه امکان واگذاری شماره تخصیص داده شده به اشخاص دیگر را خواهد داشت.
21. “اطلاعرسانی”: مطلع کردن مشترک در خصوص افزایش، کاهش اعتبار، میزان اعتبار باقیمانده، قطع یک طرفه، قطع دو طرفه، وضعیت اعتبار و سایر موارد ضروری با استفاده از روشهای ارتباط تلفنی، ارسال پیامک یا با استفاده از سایر روشهای ارتباطی بدون دریافت هزینه.
22. “خدمات ارزشافزوده”: هرگونه خدمات مخابراتی غیر از خدمات صـــوتی پایه که در اختیار عموم قرار میگیرد. این خدمات شامل ذخیره اطلاعــات و انتقال مجدد، پیام صوتی، پست الکترونیک، خدمات پیام کوتاه (اس ام اس)، خدمات پیام چندرسانهای (ام ام اس) و سایر خدمات دیتا مطابق قوانین و مقررات است.
23.”فرم ثبتنام”: فرم تایید شده بهوسیله سازمان که مشترک مشخصات کامل خود را در آن تکمیل کرده تا پس از بررسی، امضاء و ممهور شدن به مهر نقاط فروش مجاز، یک نسخه آن به مشترک تحویل و نسخه دیگر برای رایتل ارسال شود.
24.”چرخه عمر سیمکارتهای اعتباری رایتل” : این چرخه بیانگر مراحل فعالسازی، قطع یک طرفه خدمات، قطع دو طرفه خدمات و سلب امتیاز سیمکارتهای اعتباری رایتل بر اساس مصوبات کمیسیون بوده و در وبسایت رایتل قابل دسترسی است.
25.”خدمات سفارشی” : یعنی سرویسها یا خدمات سفارش داده شده توسط مشتری که پیش از آن قیمتگذاری عمومی نشده است.
26.”نماینده قانونی”: شخص یا اشخاصی که به نمایندگی از اشخاص حقوقی به موجب معرفینامه یا وکالتنامه رسمی و نمایندگان اشخاص حقیقی که به موجب قانون یا وکالتنامه رسمی، دارای صلاحیت انجام امور مربوط به سیمکارت (خرید، فروش، تعویض و غیره) است.
27.”ترابردپذیری شماره تلفن همراه(mobile number portability) “: فرآیندی که طی آن، مشترک با حفظ شماره خود میتواند اپراتورش را تغییر دهد.
28.”اپراتور پایه”: اپراتوری که مشترک جهت دریافت خدمات تلفن همراه برای بار اول در آن ثبتنام کرده، اسناد و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و ثبتنام را به اپراتور مذکور تحویل داده و سند اشتراک دریافت کرده است.
29.”اپراتور پذیرا”: اپراتوری که مشترک یک اپراتور دیگر، قصد استفاده از خدمات آن اپراتور را بدون تغییر شماره خود دارد.
ماده 2: موضوع قرارداد
ارایه خدمات صوتی پایه و ارزشافزوده تلفن همراه مبتنی بر فناوری UMTS و LTE از طریق تحویل یک سیمکارت اعتباری و تخصیص یک شماره تلفن همراه در قبال دریافت هزینههای مندرج در ماده 6 قرارداد.
تبصره: تعرفه خدمات صوتی پایه و ارزش افزوده یا هر تعرفه مصوب دیگر از سوی سازمان یا سایر مراجع ذیصلاح در زمان اخذ سیمکارت به اطلاع مشترک رسیده و در آینده نیز خواهد رسید.
ماده 3: مدت قرارداد و اتمام آن
- این قرارداد از تاریخ تکمیل فرایند ثبتنام و امضای قرارداد و فرمهای مربوطه، تا زمان اعتبار پروانه اپراتور، با توجه به مفاد مواد 8 و 9 این قرارداد، معتبر خواهد بود.
- سیمکارت اعتباری طرح توریست دارای چرخه عمر 30 روزه از زمان ثبتنام است که پس از گذشت بازه مذکور، شرکت رایتل ملزم به قطع دوطرفه سرویس و فسخ قرارداد است.
ماده 4:تعهدات رایتل
- رایتل پس از ارایه مدارک شناسایی معتبر و امضای فرم ثبتنام و قبول تمامی شرایط و مقررات مندرج در این قرارداد توسط مشترک و انعقاد آن، سیمکارت را تحویل و حداکثر ظرف 2 روز کاری پس از تحویل سیمکارت به مشترک ارتباط مشترک را با خدمات تلفن همراه ارایه شده از سوی رایتل، برقرار مینماید.
تبصره 1: ممهور کردن قرارداد حاضر از سوی نمایندگیهای مجاز رایتل به منزله امضای قرارداد از سوی رایتل است.
تبصره 2: رایتل تنها پس از ثبتنام، اجازه حضور در شبکه و مجوز استفاده از خدمات مربوطه را به مشترک داده و مشترک با دریافت سیمکارت ثبتنام شده، مجوز حضور در شبکه و امکان استفاده از خدمات دارنده پروانه را خواهد داشت.
- رایتل در قبال خسارات وارده به مشترک ناشی از سوء استفاده مشترک از خدمات، هیچگونه تعهد و مسؤولیتی ندارد.
- رایتل بر اساس موافقتنامه سطح خدمات مطابق پیوست شماره 5 پروانه و اصلاحات بعدی که از جانب سازمان تعیین خواهد شد، تعهدات مندرج در موافقتنامه پروانه و این قرارداد و مصوبات کمیسیون موظف به ارایه خدمات و پاسخگویی به تقاضای مشترک است.
- در صورت درخواست مشترک حقوقی مبنی بر دریافت خدمات سفارشی، خارج از محصولات و خدمت تعریف شده، این خدمات در صورت قبول از سوی رایتل و اعلام قیمت مربوطه و سپس تایید آن توسط مشترک حقوقی، قابل ارایه خواهد بود.
- رایتـل پس از آگاهی یافتن از مفقود شدن، به سرقت رفتن یا آسیب دیدن سـیمکارت، با دریافت هزینههای قانونی نســبت به جایـگزین کردن ســیمکارت اقدام مینماید و سیمکارت جایگزین شده نیز مشمول تمامی شرایط این قرارداد خواهد بود.
- در وضعیت قطع یکطرفه و دوطرفه، تمامی خدمات سیمکارت مسدود شده ولی رایتل امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری و تماس با مرکز تماس رایتل را مطابق مصوبات کمیسیون برقرار میکند. امکانات و تسهیلاتی که رایتل جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه یا فعالسازی مجدد ارایه مینماید.
ماده 5: تعهدات مشترک
- تمامی مشترکین حقوقی رایتل موظف هستند نسبت به ثبت و ذخیره مشخصات کاربران سیمکارتهای واگذار شده اقدام کنند. در هر صورت تمامی مسؤولیتهای استفاده از سیمکارت بر عهده مشترک حقوقی خواهد بود.
- مشترک نباید از خدمات برای مقاصدی که امنیت ملی و آسایش و حریم خصوصی اشخاص را به خطر میاندازد، ایجاد مزاحمت برای دیگران میکند یا مغایر با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است، استفاده کند. همچنین استفاده نادرست از خدمات شبکه توسط مشترک ممنوع است. در غیر اینصورت مشترک مسؤول هرگونه عواقب بعدی و قطع خدمات بوده و با وی مطابق قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.
- مشترک باید فقط از طریق نقاط فروش مجاز رایتل نسبت به انتقال سیمکارت و شماره تلفن همراه خود اقدام کند. هرگونه انتقال حق اشتراک، خارج از روال تعیین شــده نامعتبر بوده و تمامی مسؤولیت و عواقب ناشی از سوء استفادههای احتمالی بر عهده فردی است که مشخصات وی در فرم ثبتنام سیمکارتهای رایتل درج شده است.
- تبصره: مسؤولیت بهرهبرداری از امتیاز کاربری ارتباطات رایانهای و مخابراتی واگذار شده از سوی رایتل با مشترکین است و هرگونه واگذاری (جزئی یا کلی) آن به دیگری، رافع مسؤولیت مشترک نیست، مگر اینکه پس از واگذاری موقت یا دائم امتیاز، موضوع را طی سند معتبری که به تایید انتقال گیرنده رسیده است، به رایتل اطلاع دهد.
- مشترک متعهد است به محض اطلاع از مفقود شدن یا به سرقت رفتن سیمکارت خود با مراجعه به یکی از نقاط فروش مجاز رایتل و تکمیل و ارایه فرم مربوطــه یا از طریق سازوکاری که رایتل تعیین میکند، موضوع را به اطلاع رایتل برساند. بدیهی است که مشترک مسؤول عواقب بعدی خواهد بود که تا زمان اطلاع کتبی به رایتل ممکن است وارد شود.
- مشترک باید هرگونه تغییر در اطلاعات مندرج در فرم ثبتنام را بلافاصله به اطلاع رایتل برساند.
- در صورتی که مشترک شماره ترابرد شده بخواهد اشتراک خود را به دیگری انتقال دهد، تنها باید این کار را از طریق اپراتور پایه انجام دهد و این کار منوط به تسویه حساب با اپراتور پذیرا خواهد بود.
- فعالسازی شبکههای اجتماعی بر روی سیمکارت طرح توریست غیرمجاز است.
ماده 6: مبالغ اولیه و شرایط پرداخت هزینهها و استفاده از خدمات
- مشترک مبلغی را که بر اساس نوع سیمکارت و در چارچوب مصوبات کمیسیون تعیین و از طریق وبسایت رایتل اطلاعرسانی میشود، جهت هزینه اتصال و دریافت اولین سیمکارت، هنگام عقد قرارداد به رایتل پرداخت میکند. به این مبلغ، مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه خواهد شد.
- مشترک موافقت دارد که رایتل بر اساس مصوبات ابلاغی سازمان و سایر مراجع ذیصلاح، نسبت به اصلاح یا تغییر نرخها و تعرفههای ارایه خدمات، در طول مدت اعتبار قرارداد اشتراک اقدام کند. رایتل باید قبل از اعمال تغییرات در تعرفهها و نرخها، این تغییرات را از طریق وبسایت رایتـل به آگاهی مشترک برساند.
- واحد زمان محاسبه و اعمال هزینه مدت مکالمههای داخلی مشترک اعم از محلی و کشوری بر اساس ثانیه است.
- مشترک اذعان میدارد با اطلاع از هزینه سیمکارت، بستههای خدمات و اطلاع از خدمات قابل استفاده از طریق سیـمکارت، شرایط، مـــدت زمان و نحوه استفاده از آنها که در وبسایت رایتل نیز اطلاعرسانی شده، اقدام به خرید سیمکارت و انعقاد این قرارداد کرده است؛ همچنین اپراتور متعهد است تا در زمان ارایه سیمکارت و هر یک از آن خدمات، به مشترک از میزان هزینه خدمات فوق و جزئیاتی که بر میزان هـزینه خدمــت تاثیرگذار است، اطلاع رسانی کرده و در صورت تایید مشترک و عقد قرارداد، نسبت به ارایه سیمکارت و خدمت به مشترک اقدام کند.
ماده 7: فرآیند قطع یکطرفه خدمات
رایتل میتواند در صورت تحقق هر یک از موارد زیر، ارایه خدمات به مشترک را به تعلیق درآورد:
- چنانچه مشترک مطابق چرخه حیات سیمکارت مشترکین رایتل، مشمول تعلیق خدمات شود.
- مشترک شرایط این قرارداد را به هر نحوی نقض کند.
- درخواست کتبی مشترک از رایتل مبنی بر تعلیق ارایه خدمات. رایتل نیز میتواند هزینه مربوطه ابلاغی از سوی سازمان را از مشترک دریافت کند.
- اگر سازمان یا مراجع ذیصلاح دیگر تعلیق ارایه خدمات به مشترک را درخواست کند.
- چنانچه اعتبار مشترک تمام شود.
- چنانچه مشترک هیچگونه تراکنشی در طول یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشد:
الف) در صورت وجود اعتبار، رایتل میتواند با انجام اطلاعرسانی لازم، پس از بازه زمانی سه ماهه و همچنین به ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت این بازه زمانی سه ماهه، نسبت به جبران هزینههای لازمالتادیه برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان حداکثر 20 دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دائمی اقدام کند. در این صورت مشترک مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود خواهد بود.
ب) در صورت عدم وجود اعتبار، رایتل میتواند با انجام اطلاعرسانی لازم نسبت به قطع دوطرفه یا سلب امتیاز سیمکارت اقدام کند.
تبصره1: با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی موضوع بند6 ماده 7 دوباره برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور، خواهد شد.
تبصره2: رایتل در صورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک میتواند تا هنگام اتمام اعتبار، نسبت به جبران هزینههای لازمالتادیه نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند.
ماده 8: فرآیند قطع دوطرفه خدمات
رایتل میتواند ارایه خدمات را در صورت وجود هر یک از موارد زیر و برحسب مورد با یا بدون اخطاریه کتبی در هر زمان قطع کرده و مشترک موافقت میکند که رایتل در این خصوص هیچ مسؤولیت و تعهدی ندارد:
- مشترک شرایط این قرارداد را به هر نحوی نقض کند.
- درخواست کتبی مشترک یا نماینده قانونی وی از رایتل مبنی بر قطع خدمات. در این صورت مشترک باید هزینه مربوطه را مطابق تعرفههای ابلاغی از سوی سازمان پرداخت کند.
- درصورتیکه از سوی مراجع ذیصلاح اثبات شود مشترک اسناد و مدارک یا اطلاعات نادرستی را ارایه داده یا اطلاعات و مدارک لازم را برای بهروزآوری و اصلاح قرارداد ارایه نکند.
- چنانچه مشترک مطابق چرخه حیات مشترکین رایتل، مشمول قطع دوطرفه خدمات “مندرج در بند(ب)6ماده 7 این قرارداد” شود.
- درصورتیکه مراجع ذیصلاح، قطع دوطرفه ارایه خدمات به مشترک را درخواست کند.
- در صورت استفاده از گوشی یا تجهیزات غیراستاندارد یا ایجاد هرگونه اختلال و آسیب و صدمه به دیگران از طریق شبکه.
- در صورت بروز شرایط اضطراری مطابق مندرجات بند 1 ماده10، تا زمان رفع شرایط مذکور.
تبصره: رایتل ممکن است ارایه خدمات را به منظور بهبود سطح خدمات، اصلاح، تعمیر یا نگهداری سیستم شبکه، طبق مفاد موافقتنامه و پس از تایید سازمان، بهطور موقت قطع کند.
- در صورت تشخیص و شناسایی انتقال ترافیــک غیر مجـــاز بینالملل (ترمینیشن) و احراز تخلف مربوطـــه از طریق هر یک از سیمکارتهای مشتـــرک، تمام سیمکارتهای ثبتنام شده با کد ملی وی قطع و ثبت سیمکارت جدید برای ایشان حداکثر تا 3 سال پس از ارتکاب تخلف میسر نخواهد بود.
ماده 9: فسخ قرارداد
- رایتل مجاز است درصورتیکه مشترک، اسناد و مدارک یا اطلاعات نادرستی را ارایه داده باشد، نسبت به قطع خدمات و فسخ قرارداد اقدام کند.
- چنانچه مشترک هیچگونه تراکنشی در طول یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشد، در صورت وجود عدم اعتبار، رایتل میتواند مطابق بند (ب) 6 ماده 7 این قرارداد، با انجام اطلاعرسانی لازم نسبت به قطع دوطرفه یا سلب امتیاز سیمکارت اقدام کند.
- بنا به درخواست کتبی مشترک یا نماینده قانونی وی.
- رایتل مجاز است طبق دستور مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به قطع خدمات، سلب امتیاز و فسخ قرارداد اقدام کند.
- تبصره 1: در صورت فسخ قرارداد/ سلب امتیاز، هزینه اتصال، محصولات و طرحهای خریداری شده، به مشترک مسترد نمیشود.
- تبصره 2: فسخ قرارداد/ سلب امتیاز، رافع مسؤولیتهای مالی و حقوقی مشترک در زمان اعتبار قرارداد نخواهد بود.
- با درخواست مشترک جهت بهرهبرداری از خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه، پس از تایید درخواست ترابرد توسط شرکت، قرارداد فسخ میشود. در این صورت شرکت ملزم به حفظ شماره برای مشترک است.
- در صورتی که سیمکارت، بسته خدمات صوتی پایه، خدمات ارزش افزوده یا بستههای ترکیبی از دو مورد اخیر اعم از بسته آغازین یا مصرفی، به صورت رایگان یا با تخفیف به مشترک واگذار شده باشد، در صورت تمایل مشترک به ترابرد از شبکه رایتل به سایر اپراتورهای تلفن همراه، لازم است وی مبلغ تخفیف دریافتی در هنگام خرید سیمکارت، بسته آغازین یا بسته مصرفی را به رایتل پرداخت کند. طرحهای رایگان و مبلغ تخفیف طرحهای دارای تخفیف، در وبسایت رایتل یا صورتحساب صادره برای مشترک مشخص میشوند؛ همچنین اپراتور متعهد است تا در زمان ارایه سیمکارت یا هر یک از خدمات، به مشترک از میزان هزینه خدمات فوق و جزئیاتی که بر میزان هزینه خدمت تاثیرگذار است، اطلاعرسانی کرده و در صورت تایید مشترک و عقد قرارداد، نسبت به ارایه سیمکارت یا خدمت به مشترک اقدام کند.
- در صورت احراز هرگونه تخلف از سوی مراجع ذیصلاح قانونی، در مورد هر یک از خدمات دریافتی مشترک، اپراتور اختیار دارد نسبت به فسخ یا محدودسازی خدمات قرارداد حاضر و سایر قراردادهای قبلی فیمابین در مورد هریک از خدمات و سیمکارتهای دریافتی اقدام کند.
- سیمکارت طرح توریست، بلافاصله پس از خروج مشترک غیر ایرانی از کشور غیرفعال خواهد شد.
ماده 10: حدود مسؤولیتها
- رایتل در شــرایط اضطراری (نظیر جنگ، اعتصاب، شورش، آتشسـوزی، ســیل، انفجار، زلزله یا هر دلیل دیگری که خارج از کنترل رایتل باشد) و تا زمان رفع آن، هیچگونه مسؤولیتی به غیر از آنچه سازمان تعیین کرده در قبال عدم ارایه کل یا قسمتی از خدمات ندارد.
- رایتل هیچگونه مسؤولیتی در قبال خسران یا آسیب دیدن مشترک، تاخیر در ارتباط یا اشکال، قطع و نقص خدمات که ناشی از عیب یا استاندارد نبودن گوشی تلفن همراه مشترک باشد، نخواهد داشت. مشترک متعهد است از تجهیزات و استانداردهای ارتباطی که پیش از این به تایید سازمان یا مؤسسه استاندارد ملی رسیده، استفاده کند.
- در صورت مسـدود شدن موقت یا دائمی خدمات دسترسی، مستند به درخواست مشترک یا اقدام یکجانبه از سوی رایتل، مسؤولیت بهرهبرداری غیرمجاز به عهده رایتل خواهد بود.
ماده 11: محرمانه بودن اطلاعات مشترک
رایتل حق افشای هیچیک از اطلاعات مربوط به مشترک (مانند نام، نشانی، شماره تلفن، تماسهای خروجی یا تماسهای دریافتی و ...) را به اشخاص ثالث، جز به موجب قانون و دستور مراجع قضایی ندارد.
ماده 12: نحوه اطلاعرسانی
ارایه خدمات، طرحهای ویژه و تعرفههای مربوطه بر اساس مصوبات ابلاغی سازمان از طریق رسانههای همگانی یا نقاط فروش مجاز و وبسایت رایتل به نشانی www.rightel.irبه اطلاع مشترکین خواهد رسید.
وبسایت رایتل حاوی برخی از مطالب زیر خواهد بود:
- ضوابط خدمات تعیین شده توسط سازمان-2. تغییر در شرایط قرارداد به دلیل مصوبات ابلاغی مراجع ذیصلاح-3. شرایط استفاده از خدمات و تعرفههای مربوطه-4. میزان اعتبار موجود مشترک-5. نمونههایی از تجهیزات سازگار با شبکه-6. آخرین وضعیت پوشش شبکه-7 خدمات و طرحهای ویژه رایتل-8. فهرست و نشانی نمایندگیهای مجاز رایتل-9. نحوه رسیدگی به شکایات-10. چرخه حیات مشترکین اعتباری
ماده 13: مقررات عمومی
- مشترک/ نماینده قانونی تایید میکند که از لحاظ قانونی واجد شرایط برای انعقاد قرارداد بوده و متعهد به رعایت تمام ضوابط و شرایط مندرج در قرارداد است.
- مشترک تایید میکند که با آگاهی از وضعیت پوشش شبکه ارتباطی رایتل، اقدام به خرید سیمکارت کرده است.
- رایتل حق دارد ضوابط و شرایط قرارداد را بر اساس ضوابط ابلاغی مراجع ذیصلاح اصلاح کند.
- درصورتیکه بر اساس تاییدیهها یا شرایط و ضوابط ابلاغی سازمان، تغییرات و اصلاحاتی در مفاد این قرارداد ایجاد شود، تغییرات و اصلاحات مذکور برای مشترک و رایتل لازمالاجرا خواهد بود.
- مشترکین مکلف هستند، تمامی ضوابط و دستورالعملهایی را که توسط کمیسیون تصویب و از سوی سازمان ابلاغ و توسط رایتل به مشترکین اطلاعرسانی میشود، رعایت کنند.
- در صورت بروز شکایت از سوی مشترک، موضوع در ابتدا از طریق مذاکره حل و فصل خواهد شد. درصورتیکه ظرف 60 روز کاری اختلافات مذکور حل و فصل نشد، مشترک حق دارد به سازمان یا مراجع قضایی مراجعه کند.
- هرگونه مساعدت رایتل در اجرای این قرارداد نسبت به مشترک نباید به عنوان الزام یا عدول از حقوق رایتل در قبال مشترک محسوب شود.
- درصورتیکه مشترک نسبت به افزایش اعتبار تا قبل از سلب امتیاز اقدام کند، رایتل شماره مشترک را حفظ و پس از اخذ هزینه وصل مجدد از مشترک بر اساس تعرفههای مصوب سازمان نسبت به این کار اقدام میکند.
تبصره: در صورت سلب امتیاز، مشترک موظف به ارایه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر اساس تعرفههای مصوب سازمان بوده و رایتل با رعایت شرایط ابلاغی سازمان، تعهدی برای حفظ شماره مشترک نخواهد داشت.
- نشانی طرفین همان است که در فرم ثبتنام و قرارداد مشترکین ذکر شده است. در صورت تغییر نشانی، مشترک بایستی ظرف مدت یک هفته رایتل را به نحوی که رایتل معین مینماید، مطلع کند؛ در غیر این صورت هرگونه ارسال مراسلات و مکاتبات به نشانی مذکور، به عنوان ابلاغ محسوب میشود.
ماده 14: نسخ و اعتبار قرارداد
متن قرارداد حاضر به همراه فرم ثبتنام درکل قرارداد اشتراک را تشکیل میدهند. تکمیل مشخصات در فرم ثبتنام و امضای زیر آن توسط طرفین به منزله امضاء و پذیرش تمامی مفاد و شرایط مندرج در متن قرارداد است و موارد مغایر با آن در قراردادهای قبلی مشترکین غیرقابل استناد تلقی میشود.
این قرارداد در 14 ماده و 10 تبصره، در دو نسخه تهیه شده که همگی در حکم واحد بوده و از اعتبـار یکسان برخوردار هستند و پس از امضاء و مبادله لازمالاجرا است.